Zgodovina diet

dieta

Škotski vojaški kirurg, John Rollo, je leta 1797  objavil diabetične opombe. Opisal je prednosti prehrane z mesom za tiste, ki trpijo zaradi sladkorne bolezni, kar je podprlo priporočilo o odkritju Matthew Dobsona glikozurije kar je vodilo v sladkorno bolezen.  S pomočjo Dobsonovega postopka testiranja (za glukozo v urinu) je Rollo izdelal način prehrane, ki je imel uspeh za to, kar se zdaj imenuje diabetes tipa 2.

dietaPrva priljubljena dieta je “Banting”, poimenovana po angleškem pogrebniku William Bantingu. Leta 1863 je napisal knjižico imenovano pismo o obilnosti, namenjeno  javnosti, ki je vsebovalo poseben načrt za prehrano ga je bilo potrebno uspešno sledit. Njegova lastna prehrana je sestavljala štiri obroke na dan, ki je sestavljen iz mesa, zelenjave, sadja in suhega vina. Poudarek je bil na izogibanju sladkorjem, sladki hrani, škrobu, pivu, mleku in maslu. Banting je pamflet in je bil priljubljen v prihodnjih letih, in bi se lahko uporabljal kot model za sodobno prehrano. Prva knjiga hujšanja je temeljila na spodbujanju štetja kalorij in prva knjiga hujšanja je postala prodajna uspešnica leta 1918 (Prehrana in zdravje).

Atkins dieto je predlagal ameriški strokovnjak za prehrano Robert Atkins leta 1958, v raziskovalni nalogi z naslovom “Weight Reduction”. Atkins je uporabil študijo, da bi se rešil svoje prekomerne teže in populariziral metode v seriji knjig, začenši z Dr. Atkins “Diet revolution leta 1972. V svoji drugi knjigi, dr Atkins ‘New Diet Revolution (1992), so spremenjeni deli prehrane, vendar  izvirna zamisel ni spremenjena. Diete nizkih ogljikovih hidratov, so z beljakovinami in maščobami razmeroma visoke. Nizka vsebnost ogljikovih hidratov prehrane je včasih ketogena. Nizkokalorična dieta ponavadi povzroči primanjkljaj energije 500-1,000 kalorij na dan, kar lahko privede do 0,5 kilogram (1.1 LB) do 1 kg (2,2 lb) izgubo telesne teže na teden. Nekatere od najbolj pogosto uporabljenih nizko kaloričnih prehran vključujejo Dash dieto. National Institutes of Health je pregledal rezultate 34 randomiziranih kontroliranih preskušanj in ugotovil učinkovitost nizko kalorične hrane. Ugotovili so, da so te diete v kratkem času znižale celotno telesno maso za 8%, čez 3-12 mesecev. Zelo nizkokalorične diete zagotavljajo 200-800 kalorij na dan, za ohranjanje vnosa beljakovin, ampak omejevanje kalorij tako iz maščobkot iz ogljikovih hidratov. Kadar izpostavljate telo lakoti in proizvodnja povprečne izgube 1,5-2,5 kg (3,3-5,5 lb) na teden. “2-4-6-8″, priljubljena dieta te sorte, sledi štiridnevnemu ciklu, v katerem se le 200 kalorij porabi prvi dan, 400 drugi dan, 600 tretji dan, 800, četrti dan, in nato popolnoma tešče se potem cikel ponovi. Te diete se ne priporoča za splošno uporabo, saj so povezana z neželenimi stranskimi učinki, kot so izguba mišične mase, povečanim tveganjem da bodo protini in elektroliti v neravnovesju. Ljudje, ki poiskušajo te diete je treba skrbno nadzorovati s strani zdravnika, ki bi lahko preprečil morebitne zaplete. Tešče diete se lahko nanašajo na hujšanje z izogibanjem določenih živil. Na primer, moderno Daniel Fast lpredlaga vegansko prehrano, saj post iz živil živalskega izvora vpiva ogromno na telo. Meso, mleko in mlečne izdelke, jajca in ribe se nadomestijo z celimi zrni, sadjem, zelenjavo, stročnicami, oreščki, semeni in oljem. V zdravi prehrani, mora biti prehrana vsota hrane ki jo oseba ali drug organizem porabi.