Pridobivanje mišične mase z BodyBuildingom

bodybuilding-vaje

KAKO PRIDOBITI MIŠICE

Bodybuilding mišice so mehko tkivo najdemo ga v večini živali. Mišične celice vsebujejo proteinske filamente aktina in miozina, da drsita mimo drug od drugega za pripravo kontrakcije, ki se spreminja po dolžini in obliki celice. Mišice delujejo za proizvodnjo sile in gibanje. So v prvi vrsti odgovorne za vzdrževanje in spreminjanje drže, gibanje, kot tudi gibanje notranjih organov, kot je krčenje srca in gibanje hrane skozi prebavni sistem preko peristaltike. Misična bodybuilding-vajevelikost ali masa se razlikuje od tipa do tipa mišice. Mišična tkiva izhajajo iz mesodermalne plasti oziroma embrionalnih zarodnih celic v postopku, znanem kot miogeneza. Obstajajo tri vrste mišic, progaste (podvozje), srčne in gladke. Delovanje mišic na BodyBuildingu se lahko razvrsti kot bodisi prostovoljno ali neprostovoljno. Srčne in gladke mišice delujejo brez zavestne misli in se imenujejo neprostovoljno in se razlikujejo od skeletnih mišic, ki delujejo na ukaz. Skeletne mišice v zameno lahko razdelimo na hitre in počasne, ki krčijo vlakna.

BODYBUILDING VAJE

Mišice pretežno napajajo svojo maso z oksidacijo maščob in ogljikovih hidratov, kjer pa se uporabljajo tudi anaerobne kemične reakcije, zlasti s hitro krčitvijo vlaken. Te kemijske reakcije pa proizvajajo adenozin trifosfat (ATP) molekule, ki pa se uporabljajo za pogon in gibanje. Izraz mišica izhaja iz latinskega  “male miške” morda zaradi oblike določenih mišic aliker nekatere mišice izgledajo kot miši, ki se gibljejo pod kožo. Anatomija mišic pa vključuje makro anatomijo, ki obsega vse mišice v organizmu in mikro anatomijo, ki obsega strukture enotne mišice. Za večanje mase samega mišičnega tkiva je potrebna vadba in prehrana. Mišična dejavnost predstavlja veliko porabo energije v telesu. Vse mišične celice proizvajajo adenozin trifosfat (ATP) molekule, ki se uporabljajo za pogon oziroma gibanje. Vaja, trening, vadba se pogosto priporoča kot sredstvo za izboljšanje motoričnih sposobnosti, fitnes, mišič in trdnost kosti, kot skupna funkcija.

Vaje za Body Building ima več učinkov na mišice, vezivno tkivo, kosti in živce, ki stimulirajo mišice. En tak učinek je mišična hipertrofija, povečanje mišične  velikosti ali mase. Ta se najpogosteje uporablja v bodybuildingu. Mišice imajo kratkoročno shranjevanje energije v obliki kreatin fosfata, ki je nastal iz ATP in se lahko regenerira če je potrebno z kreatin kinazo. Mišice vodijo tudi do oblike shranjevanja glukoze v obliki glikogena. Glikogen se lahko hitro pretvori v glukozo, ko je potrebna energija za trajnostno, močnostne napore. V okviru prostovoljnih skeletnih mišic, se lahko molekula glukoze anaerobno presnavlja v postopku, imenovanem glikoliza. Mišične celice vsebujejo tudi kepice maščob, ki se uporabljajo za proizvodnjo energije med aerobno vadbo. Aerobni energetski sistem traja dlje, za proizvodnjo ATP in doseg maksimalne učinkovitosti, in zahteva veliko več biokemičnih korakov, vendar proizvede bistveno več ATP kot anaerobna glikoliza. Srčna mišica na drugi strani lahko zlahka porabij katero koli izmed treh makrohranil (protein, glukoza in maščoba) aerobno brez obdobja “ogrevanja” in pa vedno izvleče maksimalen ATP donos katerakoli molekula je vključena. V mirovanju, skeletna mišice porabi 54,4 kJ / kg (13,0 kcal / kg) na dan. To je več od maščobnega tkiva, ki porabi18,8 kJ / kg (4,5 kcal / kg) in kosti ji porabijo 9,6 kJ / kg (2,3 kcal / kg).

Mišice so aktivni vozniki našega telesa. V človeškem telesu je 752 mišic. Vse mišice in njihova masa predstavljajo približno 40% teže človeškega telesa in mišična masa moških povprečno okoli 15% večja kot pri ženskah.