Pravilna športna prehrana

sportna-prehrana

Pravilna uporaba športne prehrane je ključnega pomena za uravnoteženo rast naših mišic.

sportna-prehrana

Ko sta rast in razvoj končan, vitamini ostajajo bistvene hranilne snovi za zdravo vzdrževanje celic, tkiv in organov, ki sestavljajo večcelične organizme; omogočajo tudi večcelične oblike življenjske učinkovitosti uporabiti kemično energijo, ki se hrani in da pomaga obdelati beljakovine, ogljikove hidrate in maščobe, to je tudi namen pravilne športne prehrane.
Vir: ProfitnesVse o športni prehrani, Fitnes prehrana
I

Športna prehrana

Pri tistih, ki so sicer zdravi in uporabljajo športno prehrano, je le malo dokazov, da so kakršne koli koristi dopolnil v zvezi z rakom in boleznimi srca. Vitamina A in E sama ne zagotavljata nobenih zdravstvenih koristi za splošno zdravje posameznikov, vendar pa lahko povečata smrtnost, čeprav dve veliki študiji, ki podpirata ta sklep vključujeta kadilce, za katere je bilo že znano, da so lahko beta-karoten dopolnila škodljiva. Medtem ko druge ugotovitve kažejo, da je toksičnost vitamina E pri prehrani športnika omejena le na posebnem obrazcu kadar se sprejme v presežek.  Evropska unija in druge evropske države imajo predpise, ki določajo mejne vrednosti vitaminov (in mineralov) odmerkov za njihovo varno uporabo kot prehransko dopolnilo. Večina vitaminov, ki se prodajajo kot prehranska dopolnila ne more preseči največjega dnevnega odmerka. Vitaminski izdelki in športna prehrana teh pravnih omejitev, se ne štejejo za prehranska dopolnila in morajo biti registrirani kot recept ali brez recepta (over-the-counter drog) zaradi njihovih morebitnih stranskih učinkov. Kot rezultat tega je večina od maščobo topnih vitaminov (kot so vitamini A, D, E in K), ki lahko vsebujejo nad dneveni vnos so proizvodi drog. Dnevni odmerek dodatka vitamina, na primer, ne sme presegati 300% priporočenega dnevnega vnosa, ter pri vitaminu A, je meja še nižja (200%). Takšni predpisi veljajo v večini evropskih držav. 500 mg kalcijevih tablet dopolnjujejo z vitaminom D, izdelane iz kalcijevega karbonata, maltodekstrina, mineralnega olja, hipromeloza, glicerina, holekalciferola, polietilen glikola, in karnauba voska.

Prehranska dopolnila v športni prehrani

Prehranska dopolnila v športni prehrani  pogosto vsebujejo vitamine, vendar lahko vključujejo tudi druge sestavine, kot so minerali, zelišča in rastline. Znanstveni dokazi podpirajo prednosti prehranskih dopolnil za ljudi z določenimi zdravstvenimi pogoji. V nekaterih primerih lahko imajo vitaminski dodatki neželene učinke, še posebej, če se vzamemo pred operacijo, z drugimi prehranskimi dopolnili ali zdravili. Vsebujejo lahko tudi ravni vitaminov veliko krat višje, in v različnih oblikah, kot jih lahko zaužijemo s hrano. Vitamini in prehranska dopolnila se uvrstijo v vodo topne ali v maščobo topne. Pri ljudeh obstajata 13 vitaminov: 4-topni v maščobah (A, D, E in K) in 9-vodotopnih (8 B vitaminov in vitamin C). Vodotopni vitamini se lahkoto raztopijo v vodi in, na splošno, se zlahka izločijo iz telesa, v obsegu urinskega izhodna (močan napovednik porabe vitaminov). Ker se tako zlahka ne shranijo je potreben bolj dosleden vnos. Mnoge vrste vodotopnih vitaminov sintetiziramo z bakterijami. Maščobo topni vitamini se absorbirajo skozi prebavni trakt s pomočjo lipidov (maščob). Ker se bolj kopičijo v telesu, je bolj verjetno, da bodo privedli do hipervitaminoze kot pa vodotopni vitamini.

Vitamini

Uredba maščobo topnih vitaminov je zlasti pomembna pri športnem prehranjevanju.  Vrednosti določene s hrano za ohranitev zdravja so bil priznane, še preden so bili ugotovljeni vitamini. Stari Egipčani so vedeli, da bo hranjenje jeter osebi pomagalo zdraviti bolezen nočne slepote, zdaj je znano, da jih pomankljivost vitamina povzroči.  Napredek oceanske plovbe v času renesanse je povzročil daljša obdobja brez dostopa do svežega sadja in zelenjave kar je skupno med posadko povzročilo nastajanje bolezni zaradi pomanjkanja vitaminov.