Aminokisline BCAA

bcaa-molekule

Kot podružnica verižnih aminokislin (skrajšano BCAA iz angleščine razvejane aminokisline), so navedene na proteinogenične aminokisline imenovane valin, levcin in izolevcin. Te so med esencialnimi aminokislinami, katere jih organi ne morejo oblikovali sami, vendar jih je treba oskrbovati preko vnosa hrane. Najdemo jih v vseh živilih, ki vsebujejo beljakovine. V medicini se razvejane verige aminokislin uporabljajo pri zdravljenju  encefalopatije zaradi ciroze jeter in v intenzivni negi. V športih se BCAA aminokisline uporabljajo v motošportu in v vzdržljivostnih športih in se uporabljajo kot prehransko dopolnilo. Želeni učinki so izboljšana rast mišic z manj razgradnje mišic in kasnejše utrujenosti med vzdržljivostno vadbo. Prednosti izoliranega dajanja kot prehransko dopolnilo niso  znanstveno dokazane.

bcaa-molekule

Kje se uporablja BCAA

Bcaa se pogosto zaužije kot prehransko dopolnilo (pogosto kot dopolnilo pri bodybuildingu), tudi da bi se izognili tako imenovani pretreniranosi pri športih kot so dviganje uteži  Njen učinek na zmanjšanje utrujenosti pri športu je vir sedanje razprave in obstajajo znanstvene študije z nasprotujočimi si rezultati. To se uporablja kot prehransko dopolnilo pri bolnikih, ki so imeli operacijo ali trpijo za rakom. Uporablja se kot dodatek v anaerobnih športnih, običajno poteka v dveh trajajočih protokolih, ponavadi pol ure pred vadbo in po njej. Nekateri avtorji omenjajo dva krat, ampak pol ure pred in v času vadbe. Razvejane verige aminokislin lahko najdemo v številnih oblikah, pilule, praški, itd. In obstajajo različni odmerki, ki segajo 1-40 g na dan. Spojine ki jih tržijo imajo običajno razmerje 2: 1: 1 (levcin: valin: izolevcin). Nekatera priporočila omenjajo dozo 1,500-6,000 mg / dan in levcina 800-3,000 mg / dan tako kot izolevcin in valin. Svetujemo vam, da sprejmete razvejane aminokisline skupaj z beljakovinskimi dopolnili ali pustim mesom, kot tudi več vitaminov skupine B in mineralov. 5-20 gramov na dan (v tabletah / kapsulah) v deljenih odmerkih čez dan (nekateri med vadbo) ali po vadbi kot tekočine (1 do 7 gramov na liter bcaa športni napitek ).v BCAA se pogosto uporablja v športu zaradi njihove edinstvene lastnosti, kot se uporabljaja samo za sintezo tkivnega proteina, ne pa tudi za sintezo drugih biološko aktivnih molekul, kot so hormoni. V bistvu, so mešanice aminokislin brez slehernega BCAA neučinkovite za stimulacijo sinteze proteinov. Ker ponavadi BCAA lahko prispeva do 50% esencialnih aminokislin, prisotnih v večini prehranskih virov beljakovin, se pomanjkljivosti ne pojavljajo pri ljudeh, ki uživajo dovolj beljakovin. Razvejane aminokisline prisotne v beljakovinskih živil in zlasti levcin, stimulira sintezo mišičnih beljakovin (MPS) s pomočjo signalov, ki vključujejo mTOR odmerek in odziv.

BCAA Aminokisline

Vendar vaja spodbuja povečano oksidacijo (raba energije) BCAA. Ta povečana razgradnja BCAA pomaga ohranjati energijo z zagotavljanjem ogljika kot neposredni vir energije, in homeostaza glukoze, ki zagotavlja podlago za Krebsov cikel (ali citronsko kislino) in glukoneogenezo (glukoza-alanin cikel). Med tremi razvejanimi verigami aminokisline, se šteje, levcin za najpomembnejšega. Ravno zaradi tega, ker je običajni delež glede dopolnil v razmerju 2: 1: 1, kar pomeni, da je levcin prisoten v količinah večjih od izolevcina in valina. Na primer, Walker (2011) je pokazala, da uživanje BCAA obogatenih z levcinom (v razmerju 4: 1: 1), pokazalo oplemenitenje in podaljševanje sinteze beljakovin po usposabljanju. Nekateri raziskovalci poudarjajo pomen levcina s trditvijo, da je med tremi BCAA najbolj pomembna za sintezo beljakovin.